Energiehuis branding

Het monumentale Dordtse Energiehuis gaat in 2013 na een ingrijpende renovatie herleven als: Het Energiehuis, huis der podiumkunsten.

Een zestal culturele instellingen, de partners van het Energiehuis, programmeert daar theater, popmuziek, dans, klassiek, jazz! voorstellingen, uitvoeringen, optredens, cursussen en lessen. Een gevarieerd aanbod van een veelheid unieke organisaties in een monumentaal pand dat ingrijpend gerenoveerd wordt.

Geerdes Ontwerpen ontwikkelde daarom samen met Mirjam Berk een grafische identiteit die zich voegt bij die van de partners. De energiemolen van het oude logo werd ontleed, gestileerd en zo hergebruikt.

In zoveel kleuren als er podia zijn. Voorzien van een stralende radialen of gereduceerd tot een stempel. Zodat het flexibel in kleur en maat bij de uitingen van alle partijen is te plaatsen. En als afzonderlijk logo een duidelijke herkenning oplevert in het stadsbeeld, de krant of op digitale media.

 

logo_oranje2

stempel_blauw2